- Tuijotetaanko venettä ostettaessa pääasiassa teknisiä ominaisuuksia vai mahdollisesti mukavuutta, kodikkuutta ja mielikuvia: kenen kanssa tässä veneessä purjehditaan?
- Kuka purjevenettä on ostamassa: (Mies)kippari, perhe vai pariskunta
- Kuinka paljon ostopäätökseen vaikuttaa imagon kohotus? Entä puhtaasti käytännöllisyys?
- Minkä ikäinen on tyypillisin purjeveneen ostaja?
Venemessuista jäi mieleen mikä merkitys (ainakin omalla kohdallani) purjevene-esittelijällä on. Onko esittelijä luottamusta ja kokemusta huokuva henkilö, joka tuntee veneen kuin omat taskunsa, ottaa huomioon, ”kuittaa” asiakkaan. Huomioi tasavertaisesti myös sen miehen rinnalla seisovan naisen. – Vai onko esittelijän ulkonäkö se tärkein asia?
Kun ajattelen purjeveneen markkinointia tulee mieleen sanat sporttinen, raikas ja käytännöllinen. Hyvä esimerkki kivasta mielikuvasta löytyy Henry Lloydin kuva- ja värimaailmasta.
Purjeveneessä ollaan yhdessä perheen ja ystävien kanssa. Nautitaan ulkoilmasta ja tullaan sudennälkäiseksi ja ruoka maistuu taivaalliselta. Saa olla hyvännäköinen ja kivasti pukeutunutkin – mutta muistaen käytännöllisyys ja mukavuus.
Heitin Merenneidolle kysymystä jos näkisimme veneilybloggaajien kanssa ensi vuoden messuilla ? Mitä mieltä olisitte bloggaajat?